Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, uluslararası hakemli bir dergidir ve yayın hayatına 2016 yılında başlamıştır. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi eğitim bilimleri alanında yapılan özgün akademik çalışmaların paylaşımını sağlamak ve disiplinler arası bir yaklaşımla farklı eğitim alanlarına yeni bir bakış açısı getirmeyi amaçlamaktadır.
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisinde, eğitim bilimleri ile ilgili literatüre katkı sağlayan özgün araştırma makaleleri yayınlanmaktadır. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir.
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisine gönderilecek çalışmalar aşağıdaki "Makale Şablonu" üzerinde hazırlanmalıdır.
Makale Şablonu: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/17781
Sayfa Düzeni: A4 Dikey, kenar boşlukları (Üst:3, Alt:1, Sol:2, Sağ:2).
Font Ailesi: Palatino Linotype, makale başlığı 12 punto, Ana başlıklar ve Metin 11 punto büyüklüğünde yazılmalıdır. Her çalışma aşağıdaki ana başlıklardan oluşmalıdır;
Başlık:
Makalenin başlığı, içeriğini açık şekilde yansıtmalı ve kapsayıcı nitelikte olmalıdır. Bağlaçlar hariç her kelimenin baş harfi büyük yazılmalıdır.
Özet
Çalışmanın amacını, kapsamını, yöntemini, sonuçlarını ve özgün değerini açık ve kısa bir şekilde yansıtmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Çalışmanın bütünlüğünü yansıtan en az 3 en çok 5 anahtar kelime belirlenmelidir.
Giriş
Çalışma konusunun bilimsel karşılığı, önemi, araştırma problemi ve amaçları, kuramsal çerçevesi giriş kısmında detaylandırılmalıdır.
Yöntem
Araştırma deseni, evren örneklem/çalışma grubu, veri toplama araçları, geçerliği ve güvenirliği, verilerin analizi, araştırmanın etik kurul izni yöntem kısmında detaylandırılmalıdır.
Bulgular
Araştırmada elde edilen bulgular; çalışmanın amacı ve problemini destekler nitelikte ve bütünlüğü koruyacak biçimde ilgili tablo, şekil, grafik veya resimlerle açıklanmalıdır.
Tartışma, Sonuç ve Öneriler
Araştırmanın önemi ışığında, elde edilen bulgular alanyazın ve yazar yorumları ile tartışılmalıdır. Sonuç kısmında tartışmalar ışığında ortaya çıkan ana fikirler açıklanmalıdır. Çalışmanın tartışma ve sonucuna uygun önerilerde bulunulmalıdır. Ayrıca alanyazına katkı sağlayacak, gelecekte yapılabilecek çalışmalara ve alandaki uygulamalara yönelik önerileri de içermelidir.
Teşekkür
Araştırmanın ortaya çıkarılması aşamasında küçük katkı sağlamış kişi veya kurumlara teşekkürler belirtilmelidir.
Kaynakça
Kaynakça APA 6 kaynak gösterme esasları doğrultusunda hazırlanmalıdır.
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, yazarların araştırma bütünlüğünü korumanın yanı sıra akademik içeriklerin, yayın etiği ve sürecinin bütünlüğüne önem vermektedir. Bu bağlamda uluslararası yayın standartlarına ulaşmak ve sürdürmek için Yükseköğretim Kurulu ve Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikaları ilke edinmiştir. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisinde, uygulanan her türlü yayın süreçlerinde tüm paydaşların (yazarlar, okuyucular ve araştırmacılar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere yönelik standartlara uyması büyük önem taşımaktadır.
Yazarların Etik Görev ve Sorumlulukları
1. Yazar ya da yazarların gönderdikleri çalışmalar özgün olmalıdır.
2. Yazar ya da yazarların farklı kaynakların kullanımı durumunda eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir.
3. Çalışmaya katkı sağlamayan kişiler, yazar olarak belirtilmemelidir.
4. Yayınlanmak üzere gönderilen tüm çalışmaların varsa çıkar çatışması teşkil edebilecek durumları ve ilişkileri açıklanmalıdır.
5. Yazar ya da yazarlardan çalışmalarına ilişkin ham veri ve bilgiler istenildiğinde yayın kurulu ve bilim kuruluna gönderilmesi için hazır tutulmalıdır.
6. Yazar ya da yazarlardan çalışmalarının Etik Kurul Onayı’na ihtiyaç olup olmadığını belirtmeleri gerekir. Etik Kuru Onayı sisteme yüklenmeli, makale içinde tarih ve onay numaraları yer almalıdır.
7. Yazar ya da yazarlardan çalışmalarını birden fazla dergiye göndermemelidir.
8. Yazar ya da yazarlar değerlendirme sürecindeki çalışmalarında bir hatayı fark etmesi durumunda, dergi editörünü düzeltme veya geri çekme yükümlülüğü bulunmaktadır.
Editörlerin Etik Görev ve Sorumlulukları
Editörler Yükseköğretim Kurulu ve Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehber ve politikalarda belirtilen etik görev ve sorumluluklara sahip olmalıdır. Bu görev ve sorumluluklar aşağıda özetlenmiştir.
Editörlerin Okuyucu ile ilişkiler
Editörler yayınlanan çalışmalar hakkında okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılardan gelen geri bildirimleri dikkate almak ve gereken cevapları ve işlemleri yapmakla yükümlüdür.
Editörlerin Yazarlar ile ilişkiler
• Editörler makalenin özgün değerine, derginin amaçlarına ve etik kurallara dayanılarak makale hakkındaki kararını verir.
• Makale özgün değeri yüksek, dergi amaçlarına ve etik kurallar dikkate alınarak hazırlanmış makaleyi değerlendirme sürecine almalıdır.
• Editör ve bölüm editörü önemli bir gerekçe olmadığı sürece olumlu yöndeki hakem görüşlerini dikkate alması gerekir.
• Yazarlardan gelen talep ve görüşlere geri bildirimler ile dönüş yapması gerekmektedir.
Editörlerin Hakemler ile ilişkiler
• Atanacak hakemler makale konusuna uygun olarak seçilmelidir.
• Hakem ile yazarlar arasında çıkar çatışması ve çıkar ilişkisi olmamasına özen göstermelidir.
• Makale değerlendirme sürecinde hakemlere rehberlik etmesi ve talep ettiği bilgiyi sağlamakla görevlidir.
• Editör körleme hakemlik sayesinde yazar ve hakemin kimlik bilgilerini gizlemekle yükümlüdür.
• Hakemlerin makaleyi zamanında, tarafsız ve bilimsel olarak değerlendirmesi için gereken uyarıları ve tedbirleri alması gerekmektedir.
• Dergimize hakemlik yapanların sayısını artırması yönünde gayret göstermelidir.
Editörlerin Danışma Kurulu ile ilişkiler
• Editörler, makaleler hakkında danışma kurulunun görüş ve önerilerini dikkate alması gerekmektedir.
• Editörlerin Dergi sahibi ve yayıncı ile ilişkiler
• Editörler makale hakkında alacağı kararlar dergi sahibi ve yayıncı kuruluştan bağımsız olmalıdır.
• Editörlerin makaleyi yayına vermesi.
• Editörler; dergide yayına verilecek makalelerde dergi yayın ilkelerini, dergi amaçlarını ve uluslararası standartları gözetmekle sorumludur.
• Kişisel verilerin muhafazası
• Editörler makale yazarlarının rızası haricindeki kişisel bilgilerini üçüncü kişilere aktarmamakla sorumludur.
Hakemlerin Etik Görev ve Sorumlulukları
1. Sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışma değerlendirmeyi kabul etmek,
2. Nesnellik ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmak,
3. İnceledikleri çalışmaları yayınlandıktan sonra kullanmak,
4. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasal inançlar ve ticari kaygılar gözetmeksizin tarafsızca değerlendirme yapmak,
5. Değerlendirme ifadelerinde yapıcı ve nazik bir dil kullanmak, kişisel yorumlara girmemek,
6. Çalışmayı zamanında değerlendirmek,
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi makale gönderimi, hakemlik ve editörlük süreçleri için herhangi bir ücret talep etmemektedir.
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi yazarlara, hakemlere, editörlere ve yayın kuruluna herhangi bir ücret ödememektedir.
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisinde makalelerin okunması ve indirilmesi ücretsizdir.
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi araştırma literatürüne ücretsiz erişimi teşvik eden Budapeşte Açık Erişim Girişimini (BOAI: Budapest Open Access Initiative) imzalamış ve bu girişimde açıklanmış olan Açık Erişim İlkeleri’ni kabul etmiştir.
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi tüm eserler TÜBİTAK ULAKBİM DergiPark aracılığıyla LOCKSS (Lots Of Copies Keep Stuff Safe) sistemi ile arşivlenmektedir.
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi abonelik ücreti talep etmeyen açık erişimli bir dergidir.
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.